Register
A password will be e-mailed to you.

<< előző, 2. rész

1987. november 11-én (Szent Márton ünnepén) Renato házának kis oratóriumában a feszület parfümöt bocsátott ki, amely az egész házban elterjedt. Az összes ablakot kinyitották, hogy rájöjjenek, honnan jön az illat. Aztán kiderült, hogy a parfüm a feszület fejéből és sebeiből jön. Másnap ugyanabban a szobában a Madonna kerámia szobrának keze és lába kezdett el illatozni. Azonnal észrevették, hogy a szobor illata kicsit különbözik a feszületétől: finomabb volt.

November 23-án a Szent Márton templomban a Rózsafüzér Miasszonyunk szobra bocsátott ki illatot. 1986 vége felé egy keresztút második állomását díszítő kereszt, ami egy akácfa két ágából áll, szintén parfümöt bocsátott ki. Ezt a keresztet jelenleg egy átlátszó kazettában tartják a Cönákulumban. 1987 márciusában egy éjjel néhány ismeretlen személy mésszel és ragasztóval kente be a keresztet, amit terpentinnel impregnált ruhával tisztítottak meg. Később azoknak a keze, akik megtisztították és a törlőkendő anyaga ugyanolyan illatot kezdtek árasztani, mint a kereszt.

1987. augusztus 19-én szerdán, körülbelül 10 órakor, miután a Monte di Cristón átadák a keresztutat, Miasszonyunk nagyon rövid bejelentésben figyelmeztette Renato-t, hogy a kereszt meg fogják becsteleníteni. A férfiak lerohantak a dombról 3 km-re levő Cönákulum épületéhez, kinyitották az ajtót és látták, hogy elvitték a keresztet. A parkot körülvevő kerítésnél találtak rá, és két autót láttak nagy sebességgel elhaladni: egyértelmű volt, hogy a gonosztevőket megzavarták sötét tettük közben, amit abba kellett hagyniuk, hogy ne kapják el őket.

1987. február 4-én, szerdán este néhány ember a keresztútról visszatérve észrevette, hogy a negyedik állomás felé néző szikla illatozik; azokban a napokban az egész kőzet finom parfümillatot bocsájtott ki magából. 1987. február 11-én a nyolcadik és kilencedik állomás között található kis forrás víze is illatozni kezdett. 1988 januárja óta a Szent Márton templom harangtoronyának falán lévő rózsabokornál éreztek átható, finom illatot. Kétféle illatot tudtak megkülönböztetni: a kereszt szárazabb, „férfiasabb”, az úgynevezett „Madonna-illat” finomabb. Laboratóriumi elemzéseket végeztek a kereszt egy részén és a kereszt útján összegyűjtött illatos leveleken, ám mesterséges anyag jelenlétét nem fedezték fel.

Örömteli tapasztalat volt a fanatizmus érzékelhető hiánya a zarándokoknál. Az emberek az illatokat Isten jósága jelének tekintették; senki nem érezte méltónak rá magát. Éppen ellenkezőleg, hálát keltett bennük Isten iránt, Akinek a jósága mindig meghaladja, amit megérdemlünk. De azt is meg kell említeni, hogy nem mindenki érzékelte ezeket az illatokat az említett helyeken: volt, hogy érezték, volt, hogy nem. Így a zarándokok nem is számítottak rá, de természetesen örültek, amikor váratlanul megcsapták őket a kellemes illatok.

Az illatos lapka: A Madonna és a Gyermek

Miután a Cönákulum levegője, talaja és vízforrásai egy ideje illatot bocsátottak ki, a Szeretet Művének tagjai kezdték felfedezni, mi lehet ennek a jelentősége, ráadásul az erős illat májusban az egész helyet átitatta. Várták, hogy egy további esemény magyarázatot fog adni a jelenségre, amelyet a már említett tények mellett talán Mária jelenlétének „nagyszerű jeleként” lehetne értelmezni. Miért „nagyszerű” jel? Mivel mindenkinek okot adott az elmélkedésre, a meditációra és arra a benyomásra, hogy a Szűzanya a finom illattal hitelesíti jelenéseit St Martin-ben, aminek célja végeredményben az volt, hogy közel hozza az Atya szeretetét hozzánk, és ez a Szeretet valójában maga Jézus: a szeretet emberré lett értünk.

És ez a Jézust mindig ott található, ahol az Anya van. A Madonna és a Gyermek Jézust ábrázoló, ismeretlen keletkezésű terrakotta lap rejtélyes előkerülése is megvilágítja ezt. A terrakotta csempét körülbelül 10 órakor fedezték fel 1990. június 26-án, amikor a Mária Mozgalom fiataljainak csoportja, a látnok Renatoval együtt összegyűltek egy imatalálkozóra a Cönákolo parkjában; ugyanakkor más zarándokok a kápolnában és azon kívül imádkoztak. Hirtelen mindenki azt vette észre, hogy a levegő hihetetlenül illatos lett; és nem a vízből jön az intenzív illat, mint az előző alkalmakkor, hanem most a levegő délnyugati irányú áramai hozták. Kíváncsiságuk arra késztette őket, hogy meghatározzák a titokzatos, erős illat forrását. Így egy kis embercsoport követte az illatot, és egy árokhoz érkezett, amit gázvezeték céljából ástak ki; addig mentek a cső mentén, míg el nem értek a díszes akácfát. A föld itt a ponton nagyon nedves volt, úgy tűnt, maga a parfüm nedvesítette be.

Ásni kezdtek, erősen felfokozott érzelmi állapotban, és nem messze a felszíntől találtak valamit, ami egy terrakotta csempének tűnt. Mikor megérintették, teljesen át volt itatódva a belőle származó intenzív illattal; erre megmossák és megtisztították a földtől a Cönákulum egyik kültéri csapjánál, és nagy meglepetésükre akkor látták meg, hogy ez egy 26×36 cm méretű terrakotta lap, mely igan jó állapotban maradt fent. A lap a Madonnát ábrázolta, karjában a Gyermekkel. És ekkor eltűnt a levegőben áradó intenzív parfüm jelenség, és fokozatosan megszűnt a park vizeinek illatozása is. Az állami vízellátásból táplálkozó szökőkút 1990. június 2-ától 26-ig árasztotta magából az édes illatot.

 

A Miasszonyunk 1991 januárja és 1994 októbere között közölt üzenetei egyértelmű felhívások, hogy készüljünk fel Jézus eljövetelére az Úrhoz való megtéréssel, és az Ő Szeretetének tanusításával. Egyedül az Isten szeretetéről tett tanúbizonyság terem gyümölcsöket a hittérítésben. Mária tehát anyai segítséget nyújt nekünk hívásával a folyamatos, bizalommal teli imára és arra, hogy ajánljuk fel magunkat Istennek az ő Szeplőtelen Szívén keresztül. „…Imádkozó hadseregem fogja megsemmisíteni a gonoszt!” (1991.1.14.)

„… ismételten hívlak mindnyájatokat, hogy leljetek menedéket Szeplőtelen Szívem templomában, hogy lássatok, imádkozzatok és átéljétek Isten irgalmasságát…” (1991.1.16.)

Mária bőven túlmegy azon, hogy csak a megtérésre hívjon: segít, hogy Isten szeretetének valódi tanúi legyünk a világban, és hogy vele együtt dolgozzunk az emberek megtérítésén:

„…Központokat fogok létrehozni nektek, melyekből Isten szeretete sugárzik, mert Isten keze művei vagytok”. (2/2/91)

„…Kedves gyermekeim, lépjetek be Szeplőtelen Szívem kertjébe. Hatalmat adok nektek arra, hogy szeressetek, és ha így keresztülragyog rajtatok a szeretet, ezzel az ajándékkal világosságot hoztok Isten népének.” (1991.5.19.) Emlékezzünk Mária jövetelének fő céljára: hogy megvalósítsa Jézusnak azt a nagy vágyát, hogy mindenkiben jelen legyen az Ő Szeretete. „…Akik elfogadnak engem, azoknak szívében bensőséges élő tabernákulumot alakítok ki, ahol Jézus lakhat és ahol szeretetet kap”. (24/7/91) Végül, az 1991. november 9-i üzenet felszólít mindenkit, aki szereti Máriát, a hite éretté válására, hogy szenteljen kellő figyelmet a hit cselekedeteinek, hogy Jézusnak, az emberiség egyetlen igaz Istenének szeretete mindenki előtt nyilvánvalóvá váljon”… Mindannyian, akik megértitek hívásom valódi célját, meg fogjátok találni az élet valódi örömét, és akkor már nem az én jelenlétem lesz a legfontosabb dolog számotokra: a Legfelsőbb Jó lesz már bennetek”. Elképesztő, hogyan lehet Mária ilyen lenyűgözően alázatos, amikor épp a világban jelenik meg! Mint majd látni fogjuk, a jelenések nem is fejeződnek be csendesen; további megerősítést kapunk még, hogy milyen céllal és szándékkal történtek.

Miért?
Erre a kérdésre a Szűzanya még az első üzeneteiben válaszolt. Ezt mondta Renatonak 1985. április 3-án:

„Imádkozzatok és hozzatok áldozatokat, mert csak az ima révén lehet megmenteni az emberiséget. Még akik templomba járnak sem eléggé erõsek a hitükben. Ezért kell közbeavatkozom: az Atya akaratának teljesítésére. Mindig Hozzá kell fordulnod, mert Ő mindenható.

A világ a pusztulás felé tart”.

A jelenések a mennyei Atya akarata. Miasszonyunkat Atyánk küldte. Akkor ki emelhet kifogást? Ki gondolja, hogy majd Ő megmondja a mennyei Atyaistennek, mit kell tennie?

Mégis vannak olyanok, akik tele vannak kifogásokkal a jelenésekkel szemben. Indoklásuk így szól:

– Isten kinyilatkoztatta a teljes igazságot a próféták, Jézus Krisztus és az apostolok révén. A kinyilatkoztatás időszaka az utolsó apostol halálával ért véget. Ezért a jelenéseknek nincs értelme, mivel Istennek nincs további mondanivalója a számunkra.

Ez meglehetősen jó indoknak tűnik, de az általuk levont következtetés mégis rossz.

Tényleg helytelen azt feltételezni, hogy a jelenések új igazságokat tárnak fel. Az igazi jelenések, amelyek Istentől származnak, nem jelentenek új igazságot, csak azokra az igazságokra emlékeztetnek bennünket, amelyeket elhanyagolunk és amelyek különösen fontosak napjaink gonoszságaival szemben.

Ha összehasonlítanánk az igazságot a gyógyszerekkel, akkor azt mondhatnánk, hogy az egyház gyógyszertára teljesen felszerelt minden szükséges gyógyszerrel, és nincs szükség másra. Szükség van azonban bölcs orvosokra, akik meg tudják mondani a betegeknek, hogy milyen gyógymódokra van szükségük egyes adott esetekben.

Az egyház pásztorainak a feladata a lelki betegségek diagnosztizálása és a gyógymódok feltüntetése. Itt kerül előtérbe időről időre az isteni kegyelem. Az Egyház történelme egyértelműen mutatja, hogy az isteni irgalom kétféle módon lép közbe: a nagy szentek felnevelése és jelenések útján.

A történelem egyértelműen mutatja, hogy voltak olyan jelentések, amelyek hatékonyan segítették megtartani és elterjedni a hitet. Ezek a jelenések és a hozzájuk kapcsolódó üzenetek mélyen behatoltak a keresztény emberek szívébe és vallási életébe, mivel ezek Isten munkája voltak. Ha Isten a múltban jelenések útján beavatkozott annak érdekében, hogy egyházának segítő kezet adjon különleges nehézségek esetén, miért nem tudna ma beavatkozni?

Az Egyház nem utasította el, és nem becsülte alá az ilyen jelenéseket. Hogyan tarthat ki tehát ma néhány keresztény egy olyan vélemény mellett, hogy a jelenések „feleslegesek” vagy „lehetetlenek”?

Nem szabad megfeledkeznünk arról sem, hogy a jelenéseknek még sokkal fontosabb funkciójuk is van, mint a betegségeink kezelésére adott gyógyszereknek: ezek jelei Isten rendkívüli jelenlétének és kegyelme rendkívüli bőségének, tehát a jelenés helye „a kegyelem helyévé”, azaz „szentéllyé” válik, és a jelenés ideje „a kegyelem ideje” lesz. Ennek köszönhetőek azok a rendkívüli megtérések, amikor valaki hittel nyitott a kegyelem cselekedetei számára. Ahelyett, hogy kapásból elutasítjuk a jelenéseket – ami senkinek sem segít -, sokkal inkább összhangban vagyunk a keresztény hittel, ha azt gondoljuk, hogy Isten a kegyelem kivételes kiáradásával járul hozzá a gonosz rendkívüli virulenciájának leküzdéséhez. Most fel kell tennünk magunknak a kérdést: van-e olyan válságos jelenleg a hit helyzete, ami igazolja a jelenések szükségességét? Igaz-e az, amit az üzenet mond: „még azok is, akik templomba járnak, nem elég erősek a hitükben”? Nincs szükség felmérésekre annak megállapítására, hogy ez az állítás helytálló-e. Csak néhány kérdésre kell válaszolnunk, például ezekre:

Azok közül, akik még „gyakorolják” a vallásukat

  • hányan fogadják el az összes parancsolatot és hányan élnek azok szerint?
  • hányan szolgálják inkább a Mammont (pénzt), mit Istent?
  • hányan élnek inkább a világ szerint, mint az Evangélium tanácsai szerint?
  • hányan törekednek komolyan és kitartóan az életszentség ideáljának elérésére, mely „könnyűvé” teszi mások számára a velünk való együttélést, ami „sóvá” tesz bennünket a világ számára?

Miasszonyunkat az Atya elküldte nyugati keresztény világunkba, ahol a plébániatemplomok nagyon hasonlítanak Szardisz és Laodicea ősi gyülekezeteire, amelyekre a Jelenések könyve két üzenetet szánt. Idézzük fel őket, mert nagyon hasznosak, hiszen pontosan tükrözik a keresztény hit helyzetét a mai plébániákon:

„A szárdiszi gyülekezet angyalának írd meg: ezt mondja az, akinél az Isten hét lelke és a hét csillag van: Tudok cselekedeteidről, hogy az a neved, hogy élsz, pedig halott vagy. Ébredj fel, és erősítsd meg a többieket, akik halófélben vannak, mert nem találtam cselekedeteidet teljesnek az én Istenem előtt. Emlékezzél tehát vissza, hogyan kaptad és hallottad: tartsd meg azt, és térj meg! Ha tehát nem ébredsz fel, eljövök, mint a tolvaj, és nem tudod, melyik órában jövök el hozzád. De vannak nálad néhányan Szárdiszban, akik nem szennyezték be a ruhájukat, és fehérben fognak járni velem együtt, mert méltók rá. Aki győz, azt öltöztetik fehér ruhába, annak a nevét nem törlöm ki az élet könyvéből, hanem vallást teszek nevéről az én Atyám előtt és angyalai előtt. Akinek van füle, hallja meg, mit mond a Lélek a gyülekezeteknek!” (Jel 3,1-6).

„A laodíceai gyülekezet angyalának írd meg: ezt mondja az Ámen, a hű és igaz tanú, Isten teremtésének kezdete: Tudok cselekedeteidről, hogy nem vag sem hideg, sem forró. Bárcsak hideg volnál, vagy forró! Így mivel langyos vagy, és sem forró, sem pedig hideg: kiköplek a számból. 17Mivel ezt mondod: Gazdag vagyok, meggazdagodtam, és nincs szükségem semmire; de nem tudod, hogy te vagy a nyomorult, a szánalmas és a szegény, a vak és a mezítelen: tanácsolom neked, végy tőlem tűzben izzított aranyat, hogy meggazdagodj, és fehér ruhát, hogy felöltözz, és ne lássék szégyenletes mezítelenséged; és végy gyógyító írt, hogy bekend a szemed, és láss. Akit én szeretek, megfeddem és megfenyítem: igyekezz tehát, és térj meg! Íme, az ajtó előtt állok, és zörgetek: ha valaki meghallja a hangomat, és kinyitja az ajtót, bemegyek ahhoz, és vele vacsorálok, ő pedig énvelem. Aki győz, annak megadom, hogy velem együtt üljön az én trónusomon; mint ahogy én is győztem, és Atyámmal együtt ülök az ő trónusán. Akinek van füle, hallja meg, mit mond a Lélek a gyülekezeteknek!”(Jel 3,14-21)

Nyugati világunkban a Boldogságos Szűz itt ott talál néhány embert, akik még mindig készen állnak a szolgálatra, akik „megóvták ruhájukat a szennyeződésektől”. Összegyűjti ezt a kis maradékot, és miután az evangélium útjára állítja őket, „sarkává” lesznek, amellyel letapossa a pokoli sárkány fejét, aki most pusztítja el az egyházat és az egész emberiséget.

Pontosan ezért küldte az Atya Máriát. Minden alkalommal, amikor a Sátán egyre nagyobb dühvel támadja azokat, akik betartják Isten parancsolatait és tanúbizonyságot tesznek Jézus Krisztusról, az Atya elküldi az alázatos szolgálólányt, hogy legyőzze a Sátán és bűnrészesei arroganciáját a földön. Te nem szeretnél ahhoz a kis győztes csapathoz tartozni, akik segítenek Miasszonyunknak megnyerni a pokol hatalmai elleni csatát?

Nem próbálnád meg azokat is idevezetni, aki különösen közel állnak a szívedhez?

Szűz Mária üzenete 1985.december 29-én és 1986.március 25-én nem csupán kérés, hanem egyenesen parancs:

„…Hamarosan feladatot fogok adni neked,

amit társaiddal együtt kell teljesítened.

Csodálatos munka lesz, és végig az én védelmem alatt lesztek

Légy készenlétben, és örülj.

Mindazok, akik veled dolgoznak

élvezni fogják a gyümölcsöket „. (29/12/85)

„…Most azt szeretném tőled,

hogy kötelezd el magadat az idősebbek felé.

Egyesítsd az erőket, együtt fogsz velük

egy nagy házat építeni.

Megkapod a kitaszítottakat,

a magányosokat, kapsz papokat is.

Kezdjük, munkásokat küldök hozzád és

gondoskodom a szükséges eszközökről is.

„A SZERETET MŰVÉNEK” hívjátok.

Add mindenkinek a szeretetedet.

Te is élvezni fogod a gyümölcseit. „(25/3/86)

Most, pár évtizeddel később, látjuk, hogy Mária prófétai üzenetei az előrejelzés szerint teljesültek. 1993. december 8-án, a Szeplőtelen Fogantatás ünnepén került sor az első épület, a „Piccola Opera” („Kis Mű”) építésének megkezdésére és az alapkő letételére.

A Piccola Opera, amelyet Schio-ban, a Via Salesà-nál létesítettek, a Mű fiatal animátorainak képzési épülete lesz, és remélhetőleg magát a műt szolgáló idős papoknak és nővéreknek lakhelyéül szolgál.

Miért kívánja Mária, a sSzeretet Királynője ezt a munkát? Az általa nekünk adott különféle üzenetek alapján egyértelműen láthatjuk, hogy Mária nemcsak „hithű embereket” akar; azt is szeretné, ha a hitünket az igaz testvérszeretet művei gazdagítanák és erősítenék meg.

Ezzel nemcsak arra nyílik lehetőségünk, hogy kézzelfogható módon megmutassuk, mit tehetünk másoknak, hanem sokkal jobban el tudjuk terjeszteni a hitet, mélyebben és igazi nagylelkûséggel tanúsítva azt.

Mit vár Mária azoktól, akik hűségesek hozzá, a „Szeretet Művének” tagjaitól?

Mindenekelőtt azt akarja, hogy tökéletesítsük a hitünket, hogy egyre teljesebb mértékben térjünk meg Istenhez és a testvéreinkhez, és imában ajándékozzuk oda magunkat Istennek a Szeretet Királynője Szeplőtelen Szívének való odaszentelődésünkkel.

„Még mindig kapnod kell, hogy képes legyél adni…” (1986.aug.22.)

Mária különös figyelmet fordít arra, hogy tökéletesítsük cselekedeteinket és a másokkal való kapcsolatunkat:

„Legyen szeretet mindenben, amit csinálsz, és amit mondasz; alázat és szeretet.” (1986.jún.22.)

Ha szeretnéd felajánlani magadat a Szeretet Királynőjének, tt megtalálod a schioi 33 napos felajánlást megelőző lelkigyakolatot >>

Miasszonyunk azt is kérte, hogy készüljünk fel kulturális szinten is, hogy megfelelően végezhessük a tőlünk elvárt segítő munkát. Így sokunk az örömteli áldozat lelkületével végzi az orvosi és szakápolói iskolákat. Ez rendkívül hasznosnak bizonyul azokak is, akik missziós területeken szolgálnak: Brazíliában már működik az úgynevezett „Obra do Amor”, ahol több száz embert gyógyítunk; de Kenyában és Oroszországban is hasonló jótékonysági kezdeményezések alakultak ki.

A brazíliai Obra do Amor két ingatlanban működik. Az első hét kicsi sorházból áll, a közelmúltban épült, és otthonként szolgál idős szegények és hajléktalanok számára; a második árva vagy elhagyott gyermekek otthona, ahol az utcagyermekek számára is biztosítanak étkezést (meninos da rua).

A brazil projekt mintegy 150 embert foglalkoztat, akik bentlakók; további 400 önkéntese van, akiket élelmezünk és ruházunk.

A mozgalom számos nagylelkű támogatójának köszönhetően a schioi „Szeretet Műve” jelenleg több mint 250 örökbefogadott gyermek felnevelését vállalja. Az Obra do Amor az alapító Themis Anya irányítása alatt áll.

 

* * *

Köszönjük, ha – bár kisebb összegű, de rendszeres – utalással segíted hittérítő munkánkat!

Etikus Adománygyűjtő Szervezet Logó
Evangelizálunk az online térben (Metropolita), evangelizálunk az utcán (Győztes Bárány Közösség), és mélyszegénységben élő családok között, akiket élelmiszerrel, tüzelővel és taníttatással segítünk (Nyitott Ajtók Misszió), valamint egyengetjük állami gondozott gyerekek sorsát (Legyél Nevelőszülő!).
Metropolita Egyesület 3600 Ózd, Pázmány utca 6.
Nyilvántartási szám: 01-02-0016428 I Adószám: 18876842-1-05
HUF Számlaszám: 10700598-69996096-51100005

Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.