Register
A password will be e-mailed to you.

Sok szülő hibázik azzal, hogy engedi a gyermekét órákig a tévé előtt ülni. Helyette találjunk ki játékokat, akár közösen, akár egyedül a gyermeknek, amivel sokkal hasznosabban tölthetik el a időt.
Manapság a gyerekek a legtöbb szabadidejüket tévézéssel, videó és számítógépes játékokkal töltik. Pedig bizonyára a szülő nem azt szeretné, hogy egy üres fejű, korán szemüveges, és kommunikációra képtelen gyermeke legyen. Ezért játszunk együtt vele, szórakoztató, de művelő és nevelő jellegű játékokat.
A tévézés, számítógépezés minimumszintre való csökkentése boldogabbá, jól neveltebbé teszi a gyermekeket, ráadásul minél több minőségi időt töltünk a gyermekünkkel, annál boldogabb lesz mindenki a családban. A kapcsolatok javulhatnak nemcsak a gyermekek, de a szülők között is. Nem utolsó sorban még minket is szórakoztatnak az ilyen játékok.
A követezőkben felsorolunk 10 játékot, amellyel garantált lesz a szombat délutáni családi szórakozás. Három kategóriára osztottuk őket.

Kis gyermekeknek: (1-5-ig)

1. Rajz a másik kézzel
Nagyon vicces játék lehet egy kisgyermeknek, aki szeret rajzolni, hogy kezdjen el rajzolni az ellenkező kezével. (ha például jobb kezes, akkor a bal kezével) Egyrészt erősen megmozgatja az agyat, hiszen sokkal jobban kell gondolkodni a rajzokon és a technikán, mint a megszokott rajzolós kezével. Ráadásul nagyon vicces rajzok sülhetnek ki ebből. Még jobb, ha mi szülők is megpróbálkozunk ezzel a feladattal. Nem is olyan egyszerű!

2. Állatbábszínház
Vegyünk egy nagyméretű dobozt (lehet televízió, vagy mikrósütő doboz) vagy kartonpapírt, és hajtsuk be a két végét előrefelé, hogy magától megálljon. Kérjük meg a gyermekünket, hogy rajzoljon bele egy ökoszisztémát. (Például lehet egy erdő fákkal, bokrokkal, mezővel, fent felhővel, nappal) Majd rajzoljunk és vágjunk ki a maradék kartonpapírból figurákat, állatokat és színezzük ki őket, majd ragasszuk pálcikára, vagy szívószálra. Ahol szeretné a gyerekünk elhelyezni a bábukat, ott vágjunk egy nyílást a rajzon. Ha mozgékonyabb állatról van szó, akkor hosszú rést. Tegyük a bábszínházat az asztal végére, hogy lelóghassanak az állatok nyelei. Találjunk ki közösen meséket és játszzuk el őket közösen!

3. Utolsó betű szójáték!
Ez a játék nagyon jó olyan kisgyermekek számára, akik nem tudnak csendben, nyugodtan várni például egy orvosi rendelőben, vagy tömegközlekedésen, vagy a kocsiban utazva. Találjunk ki egy szót és a szó utolsó betűjével kell egy szót kitalálni a gyereknek. Nekünk pedig az ő általa megadott szó utolsó betűjével kezdeni egy szót, és így tovább.

Középső korosztály számára (4-8-ig):

1. Anagrammák
Írjunk le szavakat vagy kifejezéseket, melyekből újabb szavakat és kifejezéseket alkotunk. Felhasználhatjuk a gyermekünk nevét, de a barátok, iskolatársak, családtagok nevét is. A lényeg, hogy új és értelmes, kifejezéseket hozzunk létre belőlük.

2. Vidám névjegykártya
Készítsünk a gyermekünkkel együtt saját, személyre szóló névjegykártyát. Használhatunk méretre gyártott üres kártyákat is, de mi magunk is vághatunk ki kartonból. Ragaszthatunk rá színes papírokat és írhatunk rá vicces neveket, vagy vicces, kitalált pozíciókat.

3. Amerikából jöttem! – híres mesterségem címere…
A régebbi generációk kedvenc játéka is volt ez a szórakoztató, de mégis gondolkodásra késztető játék. Találjunk ki egy foglalkozást, aminek a kezdőbetűjét megadjuk a bemutatkozásnál. Majd mutogassuk el a munkát, amit ez a foglalkozás takar, majd válaszoljunk a feltett kérdésekre. Miután kitalálták, lehet cserélni és a többiek találjanak ki maguknak foglalkozást.

Nagy gyerekek (8-12-ig)

1. Ország-Város
Vegyünk elő ahányan játsszuk A4-es papírokat és írjunk fel rá oszlopokat. Az oszlopok tetejére pedig, hogy milyen témakörben kell majd szavakat kitalálni. (Pl.: ország, város, fiú név, lány név, növény, állat, márka, sport, de kitalálhatunk bármilyen kategóriákat )
Majd kérjük meg az egyik gyermekünket (ezt eldönthetjük kő-papír-ollóval, vagy dobókocka dobással) hogy kezdje el lassan mondani magában az ABC-t , ami közben az egyik gyermekünk hirtelen megállítja. Az akkor kigondolt betűvel pedig mindegyik gyermeknek illetve nekünk, akik játszunk velük, ki kell találnia egy megfelelő szót az adott csoporthoz ( Például a betű, az A., tehát Ország: Anglia, Város: Agárd, Fiú: Attila, Lány: Angéla, stb..) Aki több helyes megoldást kitalál, az több pontot szerez. Így minden sor végén legyen egy pontszám oszlop, melyben összeszámoljuk az adott betűhöz tartozó megszerzett pontokat. Ha többen is írták például az Angliát, akkor érvénytelennek minősül és így egyik játékos sem kap rá pontot. A játék legvégén a legtöbb pontot összegyűjtött játékos nyert.

2. Barkóba
Ez a játék egy nagyon egyszerű, de gondolkodást serkentő és aktívan működtető játék. Az egyik gyermek kitalál egy szót, a többiek pedig elkezdenek kérdezni róla. Ha valaki rákérdez, de nem jó a válasza, az automatikusan kiesik a játékból. Az első kérdés mindig: tárgy, személy, fogalom a kitalált szó. Ezt a játékot bárhol lehet játszani, mert semmi nem kell hozzá, csak a képzelőerőnk.

3. Főváros bingó
Ezzel a játékkal a szülő is felfrissítheti földrajzi ismereteit, és természetesen szórakoztathatja nagyobb gyerekeit. Írjuk rá az összes európai főváros egy-egy kártyára, melyek olyan kicsik, hogy ráférnek a térképen egy adott országra. Mondjuk meg az ország nevét, és hagyjuk, hogy a gyerek megkeresse a térképen, aztán rátegye a megfelelő országra a fővárosa nevét. Amikor minden ország fővárosát megtanulta már, akkor készítsünk egy új kártyacsomagot, ezúttal az országok neveivel. Mondjuk sorra a különböző fővárosokat, a gyermek pedig keresse meg a hozzájuk tartozó országokat, és fedje le azokat a kártyával.

4. Végtelen történet
Ez a játék is már inkább a nagyobb gyerekek fantáziáját tudja lekötni, hiszen folyamatos képzelőerő szükséges hozzá. A lényege az, hogy minden egyes résztvevő személy hozzáteszi a magáét a történethez. Például valaki elkezdheti így: Egyszer volt, hol nem volt… De így is: Sötét, viharos éjszaka volt…. Utána pedig adjuk át a szót a gyerekeknek, hogy folytassák ők a történetet. Mindenki egy mondatot mondhat, utána a másiknak kell folytatnia. Ha nagyobb csoport gyerekkel játsszuk, akkor előfordulhat, hogy mind különböző irányba viszik a cselekmény szálát. Ki mondta, hogy csapatmunkával nem lehet remek irodalmi alkotásokat létrehozni?

* * *

Köszönjük, ha – bár kisebb összegű, de rendszeres – utalással segíted hittérítő munkánkat!

Etikus Adománygyűjtő Szervezet Logó
Evangelizálunk az online térben (Metropolita), evangelizálunk az utcán (Győztes Bárány Közösség), és mélyszegénységben élő családok között, akiket élelmiszerrel, tüzelővel és taníttatással segítünk (Nyitott Ajtók Misszió), valamint egyengetjük állami gondozott gyerekek sorsát (Legyél Nevelőszülő!).
Metropolita Egyesület 3600 Ózd, Pázmány utca 6.
Nyilvántartási szám: 01-02-0016428 I Adószám: 18876842-1-05
HUF Számlaszám: 10700598-69996096-51100005