Jézus üzenete a bűnben élőkhöz – Szent Fausztina látomása Részlet Szent Fausztina Naplójából "Írd! Háromszorosan szent vagyok, s írtózom a legkisebb bűntől is. Nem tudom szeretni azt a lelket, akit beszennyez a bűn. Ha azonban bánatot érez, nagylelkűségem határtalanná válik. Irgalmam elborítja és megigazulttá teszi őt. Irgalmam követi a bűnösöket, bárhol is járjanak, és szívem örül, ha visszatérnek hozzám. Elfelejtem a keserűséget, amellyel átitatták szívemet, és örülök visszatérésüknek. Mondd meg a bűnösöknek, hogy egy sem menekül a kezeim közül. Ha elszöknek irgalmas szívem elől, igazságos kezeimbe kerülnek. Mondd meg nekik, hogy állandóan várok rájuk, hallgatom szívük dobbanását, mikor kezd értem dobbanni. Írd le, hogy lelkiismeret-furdalásuk által szólok hozzájuk, sikertelenségek és szenvedések, viharok és villámok által, és az Egyház szavával. De ha minden kegyelmem semmibe veszik, haragra gyúlok irántuk. Magukra hagyom őket, s megadom, amit kívánnak." * * * Köszönjük, ha – bár kisebb összegű, de rendszeres – utalással segíted hittérítő munkánkat! Add meg elérhetőségedet, ezzel is segíted a szervezet munkáját, így tudunk értesíteni a projekt megvalósulásáról. Támogatás rendszeressége*Havi támogatásEgyszeri támogatásTámogatás összege*1000 Ft3000 Ft5000 FtEgyedi összegTámogatás összege*1000 Ft3000 Ft5000 FtEgyedi összegEgyedi összeg* Egyedi összeg* Név* Vezetéknév Keresztnév Email* Személyes üzenet* Elfogadom a Támogatási, adatkezelési, és adattovábbítási feltételeket Az Ön által adományozott összeg 0 Ft EmailEz a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni. Δ Evangelizálunk az online térben (Metropolita), evangelizálunk az utcán (Győztes Bárány Közösség), és mélyszegénységben élő családok között, akiket élelmiszerrel, tüzelővel és taníttatással segítünk (Nyitott Ajtók Misszió), valamint egyengetjük állami gondozott gyerekek sorsát (Legyél Nevelőszülő!). Metropolita Egyesület 3600 Ózd, Pázmány utca 6. Nyilvántartási szám: 01-02-0016428 I Adószám: 18876842-1-05 HUF Számlaszám: 10700598-69996096-51100005 57 hozzászólás Szarvas Péter 2011-06-05 vagy mondjuk: „nem tudja viszonozni szeretetemet”… Valami ilyenre gondolhatott Jézus. Hiszen a Szentírásban sem minden szó szerint értendő. Pl Isten azt mondja: „megátkozom hetedíziglen”, pedig az Úr sosem átkoz; hanem a bűn természetes következménye az átok. [„A bűn zsoldja a halál”, mondta Szent Pál (?) apostol.] szerintem valahogy így kell ezt értelmezni Válasz Szarvas Péter 2011-06-05 ez a „nem tudom szeretni” inkább úgy lehet helyes, hogy:”nem fogadja be a szeretetemet”,szerintem ez is valami fordítási csúszás… Ugyanis utána azt mondja: „szívem örül, ha visszatérnek hozzám.” Márpedig hogyan lehet örülni valakinek, akit nem szeretek?… Válasz vigera 2011-05-16 „írtózom a legkisebb bűntől is. Nem tudom szeretni azt a lelket, akit beszennyez a bűn. ” Jézus arra tanított minket, hogy szeressük ellenségeinket is- akiket beszennyez a bűn- hisz ő is így tett. Ő nem a bűnöst nem szereti, hanem a bűnt. Ha nem szeretné a bűnös lelkeket, hogyan tudna nekik megbocsájtani?Nekem ez a mondat egyáltalán nem tűnik Jézustól származónak. Válasz Kitty 2011-05-12 De, megadja, amit kívánnak: pénzt, hatalmat, nem Isten akarata szerint való kapcsolatokat, szerelmet… ez maga a büntetés. Ha jól emlékszem, ez a Bibliában is benne van: „kiszolgáltatom őket vágyaiknak” Válasz 93szandi 2011-05-10 :) Okos ember vagy:) Én hülye vok, mert hiába ismerem isten parancsait, ha ugyanolyan elégedetlen vok… Bár igaz, nem a szegénység miatt vok ilyen, hanem a nevelő apám miatt. Ő moiatta sokszor fellázadok, sírok, hisztizek. Nem könnyű egyolyan emberrel együtt éli, akit nem szeretsz már 3 éves korod óta, s hiába próbálkozol, tényleg mindent megteszel, akkor sem jön össze, mert ő gonosz… Hiába nézem el ezt, de akkor is… Nem jó a közelében lenni:S S ilyenkor minden rámomlik… Válasz Piómikolaus8 2011-05-07 De meghalni ott sem lehet ,mert Isten maga a SZERETET. Válasz Piómikolaus8 2011-05-07 Most eszembe jutott János apostol levele a jelenések könyve:Melyben írja:Az utolsó ítélet utánn a pokolt,mely ezidáig a föld belsejében ‘vala és a pokolbéliek uralták az egész földet is elcsábítván a rajta éllő embereket.Tehát a pokol mindezek után egy kénköves-tóba vetik. Tehát valami kegyetleneb rossz helyre. Tudjuk az ember életében a földön a kénköves gázok a testi halált okozhatnak.Tehát nyilván és nem véletlenül utalt János apostol ez párhuzamos utalásában arra mi vár a pokolbéliekre az utolsó itélet után.Azaz a lélek lassú halála,hosszantartó haldoklása. A pokolban meghalni nem lehet,mert lelked Isten képmása és az örök. De örök lesz a lélek halldoklása a kénköves tóba vetett pokolban….. Válasz Piómikolaus8 2011-05-07 Bár úgy tanultuk a katekézisban,hogy a lelket nem lehet megölni. De mivel Istennek semmi sem lehetetlen.És ha abszúrd dolgot mondok, hogy mondjuk az utolsó itélet után,és bizonyos örökkévalósági „idő” eltelte után megelégeli az Isten a gonoszok cselekedeteit a pokolban, azt sem tartom kizártnak,hogy a pokoli lényeket választás elé fogja Isten állítani.Miszerint Isten a pokolnak a hangait átkait nem fogja örökké hallgatni.Választhatnak:vagy abbahadják Istenkáromlásaikat,vagy lelküket örökre megsemmisíti..(?)Netánn kezdhetné Lucifer bukott kerubbal,ha nem hajlandó erre.Ha Lucifer a lelki halált választja mintsem hogy bocsánatot kérjen,megsemmisülvénA többi pokolfajzat és elkárhozott ember látván még mi is történhet hátha választanának a jobbik részt.De ugyer Istennek ő értük is fáj a szive.És nem kívánja a gonosz halálát. S ígyhát szenvedjen örökre a pokolban.De viszont a Menyország dicsősége evel Isten dicsősége csak akkor válhat maradéktalanul teljessé ha a végén a pokol is eltűnik’ vagy megsemmisül.Mert mindadig míg létezik a pokol sosem lehet nyugalom végettük,mert örökkön vigyázni kell rájuk,hogy mikor törnek ki azaz szabadul ki pokolból valamelyik.Végére hagytam a csattanót:Örök mementó azoknak akik Isten ellen merészelnének lázadni….. Végén nem mentem semmire sem ezen elmélkedésemmel.Hadjuk meg a jövendőnek és Isten akaratának.Hiszen a mi tudásunk csak töredékes. Válasz Piómikolaus8 2011-05-07 Eszembe jutott mily nagy irgalom lenne ha minden nagy megrögzött bűnösnek az Úr Jézus lélekben megmutatná nekik az ördögöket hogy igenis léteznek és félrevezetnek és sötétben bűnös útjaikon járnak. Hátha néhányuk belátná tévedéseit és jobb útra térnének vagy ha haláluk előtt állanak akkor bocsánatért irgalomért könyörögnének…. De lehet hogyha ekkor ,és mindezek ellenére elzárkóznának az irgalmas Jézus elől,akkor még súlyosabb büntetés várna rájuk.És lehet hogy az Isten bölcsessége az ok,hogy nem cselekszi meg ezeket. Mert szerti őket is és fáj a szivük érte kiket elvesztett talán mindörökre.. Válasz Piómikolaus8 2011-05-07 Valahol itt olvastam a metropolitán:”Ha a bűnösök,és az ördögök a pokolban abbahagynák az Istenkáromlásokat és egymás kínzását -gyötrését,és bűnbánatot tartanának és bocsánatot tudnának kérni Istentől az összes elkövetett bűneik végett,akkor lehet hogy Isten meg tudna nekik bocsáltani.Eltörölné a pokolt és purgatóriumban tisztítóhelyen elkezdhetnék a tisztulásukat.” És a Lucifer egyedül maradna. Válasz Piómikolaus8 2011-05-07 Köszönöm a hozzászólást gondolataimhoz (93szandi). És jó humorod van. A barack a fejedre témában eszembe jutott mikor gyermekkoromban a testnevelés órán bűntetésből kaptunk barackot a tanártól.Ez is úgy tudott fájni mintha pofont kaptunk volna,ahogy elkeztél tőlle szédülni, és zúgott a fejed és a fejtetőd is nagyon fájt.És elgondolkodtam volt egy nagyon rossz magaviseletű osztálytársam aki nagyon sokat csínykedett,mondhatni magatartásból szinte bukásra állt.És mégsem verték véresre őt,csak annyit kapott verést mint a többiek.És elgondolkodtam az igazakat jobban megfenyíté az Úr mint a gonoszokat.A gonoszokkal azért bánik „kesztyűs kézzel” ha felnőnek hátha benő fejük lágya és jobb útra térnek,hogy nehogy vérengzős kegyetlen emberekké,válljanak,s érzéketlenek legyenek. Válasz 93szandi 2011-05-07 Isten nem ver hanem elveszi azt, ami neked nem jó: pl: sok pénz, vagyon, ami megváltoztat. Nem szeretem azt a kifejezést: hogy Isten nem bottal ver… Akkor sem ver meg Isten, mikor meghal az adott rossz ember, s a pokolba kerül. Miért? Mert az ember választotta az ördögöt, Isten csak megadta neki, amit kért: tessék oda jutottál, akit úgy szerettél, s barátoddá fogadtál. Én erről nem tehetek, szabad akartod volt: s közben nagyon fáj Isten szíve… Ennyi a történet…:) Max annyit mondjuk, hogy Isten egy barackot sózott most a fejemre! – mikor valamit nem kaphatunk meg, vagy valami elveszett.:) Válasz Piómikolaus8 2011-05-06 „s megadom mit bűn-kívánságuk révén jár nekik”Már itt a földön a büntetést a bűnhődést!” -Szerintem helyesebben fordítva és fogalmazva a teológiához is igazítva így szólhatott valójában Jézus. S így már szerintem helyesen fogalmazva. Szerintem a pontatlan rossz lengyel fordítás.Nyomda ördögére gyanakodtam. Na igen szokták mondani Isten nem ‘bottal’ ver… Az Isteni büntetés előbb -utóbb utoléri a gonoszt! Válasz Piómikolaus8 2011-05-06 Vagy tegyünk fel egy logikai kérdést:Ha sokszor nem teljesül a legtitkosabb és legáhítottabb ártatlan vágyunk vagy életcélunk,vagy bármi hőn áhított kérésünk melyet imában oly sokszor és áhítva buzgón és kitartóan kértünk az Úrtól.És mégsem kaptuk meg mert az Úr úgy látta ellenkezik az ő tervével ,akaratával és a léleknek az jövőben üdvösségének akadályozójává vállhat,akkor hogyan is adna meg az Úr bűnös vágyakat rossz dolgokat?Nyilván semmiképpen. Hiszen a szabad akarata lévén az ember sajnos megtalálja a bűn útját. Vagy mégsem kell keresni,hisz elég elhagyni az Úr útját és törvényeit és máris a bűnös úton menetel.És a gonoszság atyja ölébe potyantja a kitervelt gonoszságokat vágyakat a szerencsétlen lélek számára, mely védtelenné vált a sötétség vakságában. -Mert bizony mondom néktek,ha nem váltok a világosság Fiaivá,egy napon a sötétség fejedelme bekebelez benneteket!” Óvakodjatok és hidggyetek Jézusnak,mert Ő az Úr! Válasz Piómikolaus8 2011-05-06 A magukra maradt lelkek kegyelem nélkül immár, méginkább keresik a bűnös útjaikat,bűnös vágyaikat,élvezeteiket.És a közmondás álltal; ki másnak vermet ás,vagyis ki magának bűnös vágyat keres az a bűnös vágy alapján fullad bele és semmisül meg a bűnben.Tehát Jézusnak ezt nem kell megadnia, mert a bűnös úgyis megtanálja önmagának,és elmerül benne. Válasz Piómikolaus8 2011-05-06 A legutolsó Jézusi mondat vége itt úgy végződik:A bűnösöket magukra hagyom, „és magadom,amit kívánnak.” A megadom amit kívánnak, ezt első látásra kétértelműnek találtam. De később már teológiailag hibásnak vélem ezt a mondatvégződést,tehát ez nem hangozhatott el Jézus ajkán, mert Jézus nem adhat meg olyat egy bűnösnek amit után a bűnös vágyakozik például bűnre vezető alkalmakat,bűnös testi vágyakat stb. Tehát olyat nem adhat az Úr semmiképpen ami nem az Úrtól való. De ami világból való és az a gonoszság attyái mindinkább mindazonálltal inkább a gonosz kínálja fel az eltévedt báránynak,s léleknek. Tehát számomra úgy végződik Jézus üzenete:A bűnösöket magukra hagyom,…… Hiszen azt csinálnak amit akarnak. és vége. S így már helyes teológiailag mert magukra hagyottság az már maga a pokol. /Isten hiánya/ Isten jelenlétének fájdalmas hiányérzete a teremtményekben akik eddig érezték az Atya gondoskodó jelenlétét. Válasz Válaszolj Válasz elvetéseAz e-mail címed nem publikáljuk.KommentelésNév* Email cím* Weboldal Δ
Szarvas Péter 2011-06-05 vagy mondjuk: „nem tudja viszonozni szeretetemet”… Valami ilyenre gondolhatott Jézus. Hiszen a Szentírásban sem minden szó szerint értendő. Pl Isten azt mondja: „megátkozom hetedíziglen”, pedig az Úr sosem átkoz; hanem a bűn természetes következménye az átok. [„A bűn zsoldja a halál”, mondta Szent Pál (?) apostol.] szerintem valahogy így kell ezt értelmezni Válasz
Szarvas Péter 2011-06-05 ez a „nem tudom szeretni” inkább úgy lehet helyes, hogy:”nem fogadja be a szeretetemet”,szerintem ez is valami fordítási csúszás… Ugyanis utána azt mondja: „szívem örül, ha visszatérnek hozzám.” Márpedig hogyan lehet örülni valakinek, akit nem szeretek?… Válasz
vigera 2011-05-16 „írtózom a legkisebb bűntől is. Nem tudom szeretni azt a lelket, akit beszennyez a bűn. ” Jézus arra tanított minket, hogy szeressük ellenségeinket is- akiket beszennyez a bűn- hisz ő is így tett. Ő nem a bűnöst nem szereti, hanem a bűnt. Ha nem szeretné a bűnös lelkeket, hogyan tudna nekik megbocsájtani?Nekem ez a mondat egyáltalán nem tűnik Jézustól származónak. Válasz
Kitty 2011-05-12 De, megadja, amit kívánnak: pénzt, hatalmat, nem Isten akarata szerint való kapcsolatokat, szerelmet… ez maga a büntetés. Ha jól emlékszem, ez a Bibliában is benne van: „kiszolgáltatom őket vágyaiknak” Válasz
93szandi 2011-05-10 :) Okos ember vagy:) Én hülye vok, mert hiába ismerem isten parancsait, ha ugyanolyan elégedetlen vok… Bár igaz, nem a szegénység miatt vok ilyen, hanem a nevelő apám miatt. Ő moiatta sokszor fellázadok, sírok, hisztizek. Nem könnyű egyolyan emberrel együtt éli, akit nem szeretsz már 3 éves korod óta, s hiába próbálkozol, tényleg mindent megteszel, akkor sem jön össze, mert ő gonosz… Hiába nézem el ezt, de akkor is… Nem jó a közelében lenni:S S ilyenkor minden rámomlik… Válasz
Piómikolaus8 2011-05-07 Most eszembe jutott János apostol levele a jelenések könyve:Melyben írja:Az utolsó ítélet utánn a pokolt,mely ezidáig a föld belsejében ‘vala és a pokolbéliek uralták az egész földet is elcsábítván a rajta éllő embereket.Tehát a pokol mindezek után egy kénköves-tóba vetik. Tehát valami kegyetleneb rossz helyre. Tudjuk az ember életében a földön a kénköves gázok a testi halált okozhatnak.Tehát nyilván és nem véletlenül utalt János apostol ez párhuzamos utalásában arra mi vár a pokolbéliekre az utolsó itélet után.Azaz a lélek lassú halála,hosszantartó haldoklása. A pokolban meghalni nem lehet,mert lelked Isten képmása és az örök. De örök lesz a lélek halldoklása a kénköves tóba vetett pokolban….. Válasz
Piómikolaus8 2011-05-07 Bár úgy tanultuk a katekézisban,hogy a lelket nem lehet megölni. De mivel Istennek semmi sem lehetetlen.És ha abszúrd dolgot mondok, hogy mondjuk az utolsó itélet után,és bizonyos örökkévalósági „idő” eltelte után megelégeli az Isten a gonoszok cselekedeteit a pokolban, azt sem tartom kizártnak,hogy a pokoli lényeket választás elé fogja Isten állítani.Miszerint Isten a pokolnak a hangait átkait nem fogja örökké hallgatni.Választhatnak:vagy abbahadják Istenkáromlásaikat,vagy lelküket örökre megsemmisíti..(?)Netánn kezdhetné Lucifer bukott kerubbal,ha nem hajlandó erre.Ha Lucifer a lelki halált választja mintsem hogy bocsánatot kérjen,megsemmisülvénA többi pokolfajzat és elkárhozott ember látván még mi is történhet hátha választanának a jobbik részt.De ugyer Istennek ő értük is fáj a szive.És nem kívánja a gonosz halálát. S ígyhát szenvedjen örökre a pokolban.De viszont a Menyország dicsősége evel Isten dicsősége csak akkor válhat maradéktalanul teljessé ha a végén a pokol is eltűnik’ vagy megsemmisül.Mert mindadig míg létezik a pokol sosem lehet nyugalom végettük,mert örökkön vigyázni kell rájuk,hogy mikor törnek ki azaz szabadul ki pokolból valamelyik.Végére hagytam a csattanót:Örök mementó azoknak akik Isten ellen merészelnének lázadni….. Végén nem mentem semmire sem ezen elmélkedésemmel.Hadjuk meg a jövendőnek és Isten akaratának.Hiszen a mi tudásunk csak töredékes. Válasz
Piómikolaus8 2011-05-07 Eszembe jutott mily nagy irgalom lenne ha minden nagy megrögzött bűnösnek az Úr Jézus lélekben megmutatná nekik az ördögöket hogy igenis léteznek és félrevezetnek és sötétben bűnös útjaikon járnak. Hátha néhányuk belátná tévedéseit és jobb útra térnének vagy ha haláluk előtt állanak akkor bocsánatért irgalomért könyörögnének…. De lehet hogyha ekkor ,és mindezek ellenére elzárkóznának az irgalmas Jézus elől,akkor még súlyosabb büntetés várna rájuk.És lehet hogy az Isten bölcsessége az ok,hogy nem cselekszi meg ezeket. Mert szerti őket is és fáj a szivük érte kiket elvesztett talán mindörökre.. Válasz
Piómikolaus8 2011-05-07 Valahol itt olvastam a metropolitán:”Ha a bűnösök,és az ördögök a pokolban abbahagynák az Istenkáromlásokat és egymás kínzását -gyötrését,és bűnbánatot tartanának és bocsánatot tudnának kérni Istentől az összes elkövetett bűneik végett,akkor lehet hogy Isten meg tudna nekik bocsáltani.Eltörölné a pokolt és purgatóriumban tisztítóhelyen elkezdhetnék a tisztulásukat.” És a Lucifer egyedül maradna. Válasz
Piómikolaus8 2011-05-07 Köszönöm a hozzászólást gondolataimhoz (93szandi). És jó humorod van. A barack a fejedre témában eszembe jutott mikor gyermekkoromban a testnevelés órán bűntetésből kaptunk barackot a tanártól.Ez is úgy tudott fájni mintha pofont kaptunk volna,ahogy elkeztél tőlle szédülni, és zúgott a fejed és a fejtetőd is nagyon fájt.És elgondolkodtam volt egy nagyon rossz magaviseletű osztálytársam aki nagyon sokat csínykedett,mondhatni magatartásból szinte bukásra állt.És mégsem verték véresre őt,csak annyit kapott verést mint a többiek.És elgondolkodtam az igazakat jobban megfenyíté az Úr mint a gonoszokat.A gonoszokkal azért bánik „kesztyűs kézzel” ha felnőnek hátha benő fejük lágya és jobb útra térnek,hogy nehogy vérengzős kegyetlen emberekké,válljanak,s érzéketlenek legyenek. Válasz
93szandi 2011-05-07 Isten nem ver hanem elveszi azt, ami neked nem jó: pl: sok pénz, vagyon, ami megváltoztat. Nem szeretem azt a kifejezést: hogy Isten nem bottal ver… Akkor sem ver meg Isten, mikor meghal az adott rossz ember, s a pokolba kerül. Miért? Mert az ember választotta az ördögöt, Isten csak megadta neki, amit kért: tessék oda jutottál, akit úgy szerettél, s barátoddá fogadtál. Én erről nem tehetek, szabad akartod volt: s közben nagyon fáj Isten szíve… Ennyi a történet…:) Max annyit mondjuk, hogy Isten egy barackot sózott most a fejemre! – mikor valamit nem kaphatunk meg, vagy valami elveszett.:) Válasz
Piómikolaus8 2011-05-06 „s megadom mit bűn-kívánságuk révén jár nekik”Már itt a földön a büntetést a bűnhődést!” -Szerintem helyesebben fordítva és fogalmazva a teológiához is igazítva így szólhatott valójában Jézus. S így már szerintem helyesen fogalmazva. Szerintem a pontatlan rossz lengyel fordítás.Nyomda ördögére gyanakodtam. Na igen szokták mondani Isten nem ‘bottal’ ver… Az Isteni büntetés előbb -utóbb utoléri a gonoszt! Válasz
Piómikolaus8 2011-05-06 Vagy tegyünk fel egy logikai kérdést:Ha sokszor nem teljesül a legtitkosabb és legáhítottabb ártatlan vágyunk vagy életcélunk,vagy bármi hőn áhított kérésünk melyet imában oly sokszor és áhítva buzgón és kitartóan kértünk az Úrtól.És mégsem kaptuk meg mert az Úr úgy látta ellenkezik az ő tervével ,akaratával és a léleknek az jövőben üdvösségének akadályozójává vállhat,akkor hogyan is adna meg az Úr bűnös vágyakat rossz dolgokat?Nyilván semmiképpen. Hiszen a szabad akarata lévén az ember sajnos megtalálja a bűn útját. Vagy mégsem kell keresni,hisz elég elhagyni az Úr útját és törvényeit és máris a bűnös úton menetel.És a gonoszság atyja ölébe potyantja a kitervelt gonoszságokat vágyakat a szerencsétlen lélek számára, mely védtelenné vált a sötétség vakságában. -Mert bizony mondom néktek,ha nem váltok a világosság Fiaivá,egy napon a sötétség fejedelme bekebelez benneteket!” Óvakodjatok és hidggyetek Jézusnak,mert Ő az Úr! Válasz
Piómikolaus8 2011-05-06 A magukra maradt lelkek kegyelem nélkül immár, méginkább keresik a bűnös útjaikat,bűnös vágyaikat,élvezeteiket.És a közmondás álltal; ki másnak vermet ás,vagyis ki magának bűnös vágyat keres az a bűnös vágy alapján fullad bele és semmisül meg a bűnben.Tehát Jézusnak ezt nem kell megadnia, mert a bűnös úgyis megtanálja önmagának,és elmerül benne. Válasz
Piómikolaus8 2011-05-06 A legutolsó Jézusi mondat vége itt úgy végződik:A bűnösöket magukra hagyom, „és magadom,amit kívánnak.” A megadom amit kívánnak, ezt első látásra kétértelműnek találtam. De később már teológiailag hibásnak vélem ezt a mondatvégződést,tehát ez nem hangozhatott el Jézus ajkán, mert Jézus nem adhat meg olyat egy bűnösnek amit után a bűnös vágyakozik például bűnre vezető alkalmakat,bűnös testi vágyakat stb. Tehát olyat nem adhat az Úr semmiképpen ami nem az Úrtól való. De ami világból való és az a gonoszság attyái mindinkább mindazonálltal inkább a gonosz kínálja fel az eltévedt báránynak,s léleknek. Tehát számomra úgy végződik Jézus üzenete:A bűnösöket magukra hagyom,…… Hiszen azt csinálnak amit akarnak. és vége. S így már helyes teológiailag mert magukra hagyottság az már maga a pokol. /Isten hiánya/ Isten jelenlétének fájdalmas hiányérzete a teremtményekben akik eddig érezték az Atya gondoskodó jelenlétét. Válasz