Regisztráció



A jelszavát emailben elküldtük.

A Pure Fashion mozgalom üzenete, hogy a fiatal lányok lehetnek nőiesek és divatosak, miközben tisztaságot és belső tartást sugároznak.

A program egyik célja, hogy a lányok megtanulják úgy összeválogatni a ruhatárukat, hogy az egyes darabok csinosak legyenek, mégsem kihívóak, provokatívak.

A divat életérzést jelent. A képzésben a lányok érzelmi, erkölcsi nevelése is folyik, illemtan-, és etikettoktatásban részesülnek, majd egy záró-divatbemutatón rövid zenés és táncos előadásokkal igyekszik kifejezésre juttatni ugyanezt a tiszta, mégis önbizalommal teljes hangulatot.

A „Pure Fashion Hungary” egy keresztény értékeken alapuló program, amely a 14 és 18 év közötti fiatal lányokat tanítja olyan életvitelre, melyben Isten gyermekeihez illő méltósággal élnek, tevékenykednek és öltözködnek. Magabiztos és hozzáértő vezető személyiségekké válnak, akik a tisztaság és a női méltóság erényeit élik meg családjukban, iskolájukban, és közösségeikben.

A Pure Fashion programot mindössze néhány család indította el az Egyesült Államokban nyolc évvel ezelőtt, ma már ugyanakkor fiatal lányok ezreit vonja be Amerika és Európa minden területéről. A Pure Fashion akkor kapott széles körben nyilvánosságot, amikor az első tini modellek egyike országos hírnévre tett szert azáltal, hogy a Today Show-ban és a CNN-ben nyilvánosságra került a Nordstrom áruházhoz intézett levele arról a panaszáról, hogy miért nincs választékuk egyszerű, nem kihívó és mégis divatos ruhákból a helyi üzletükben.

A program népszerűségét és hatását a tizenéves lányokra és családjaikra, jól mutatja, hogy azóta egyes áruházláncok külön Pure Fashion osztályt indítottak, hogy kielégíthessék a családok igényeit a program által meghatározott értékrendnek megfelelő ruházatok, kiegészítők, haj- és bőrápolási, valamint egyéb kozmetikai termékek tekintetében.

Nyolc hónapos képzési program keretében – amely magában foglalja nyilvánosság előtti beszéd, viselkedés és szociális érzékenység kérdéseit, a hajápolás és sminkelés művészetét, a személyes bemutatkozást, és még sok mást is – a Pure Fashion modellek (ahogyan a programban résztvevő lányokat hívjuk) megtanulják, mennyire fontos, hogy az életüket Isten akaratával összhangban éljék, és a szív, a gondolkodás és a test tisztaságán keresztül példaképekké váljanak. Ebben a felkészülésben Magyarországon is komoly szakemberek segítik, a program első évében, 8 iskola képviseletében résztvevő lányok munkáját. 

A program csúcspontját egy divatbemutató jelenti, olyan ruházatok felvonultatásával, amelyek csinosak, de nem kihívóak; divatosak, mégis ízlésesek. A divatbemutatónak alapvető célja, hogy közvetítse az egyszerűség, tisztaság, és méltóság üzenetét a résztvevők, a divatipar, és a szélesebb értelemben vett társadalom számára. A divatmisszió azon a szilárd hiten alapszik, mely szerint a kultúra megváltoztatható.

A Pure Fashion arra törekszik, hogy pozitív hatást gyakoroljon a divatiparra azáltal, hogy a fogyasztókat olyan ruhák és kiegészítők vásárlására ösztönzi, amelyek szépek és divatosak, mindemellett egyszerűek, és tisztelik a női méltóságot. Az nem baj, ha egy lány nőies akar lenni, és érdekli a divat, de nem muszály ehhez korunk sokszor kihívó, nihilista, vagy talán még közönségesnek is ható irányzatait és lelkületét követni. Mivel a lányok nem látnak mást, ez volt az egyetlen követendő példa előttük – eddig…! Mostantól van hova vinnünk őket!

A Pure Fashion új trendet alakított ki Amerikában az egyszerű, életkorral harmonizáló ruházat gyártásához és marketingjéhez, beleértve a nők méltóságát tisztelő, szexuálisan nem kihívó reklámokat. A divatipar vezetőiből hálózat épült ki, amely széles társadalmi rétegek számára ajánl követhető mintát.

Magyarországon is sok divatcég ért egyet törekvéseikkel és vezetőik tapasztalják az egyre erőteljesebben megjelenő vásárlói igényt a fenti szempontoknak megfelelő termékekre és ezért indulásunk óta, ilyen rövid idő alatt is komoly támogatók álltak programunk mellé.
A tiszta divatirányzatnak támogató cégeknek és Szőnyi Kingának köszönhetően a lányok vidám, fiatalos ruhákban, valódi modellként mozogtak a kifutón és a magyar szíveket megdobogtató, fantasztikus koreográfiákat adtak elő.

Meggyőződésünk, hogy az igazi szépségnek, az ápolt külső mellett, a tiszta, sugárzó szív is része kell, hogy legyen. A fiatalok a példamutatás, a stílus, a nagylelkűség, a bizalom és a tisztaság erényeinek megélésével válhatnak hitelesekké kortársaik körében és mindehhez a közösség és a szakemberek, valamint a huszonéves segítőlányok segítségével, a programban elsajátított ismeretek adják az erőt és a bátorságot.
A gálaesten bemutatott tánckoreográfiák, dalok és pantomim jelenet szintén arra hívták föl a figyelmet, hogy lehetséges a divatot tisztává, a tisztaságot pedig divattá tenni, ahogyan a magyar program –lányok által választott – szlogenje is kifejezi:

„Tiszta szív, tiszta divat!”

A divat természetesen valahol mindig a szépségről szól. A szépségről beszélve azonban, mai modern világunkban időnként nagyon különféle véleményekkel találkozunk azzal kapcsolatban, hogy mi is a szép.

A finomság és az elegancia nemcsak a tizenéves lányok, hanem minden korosztály számára tartást és bájt kölcsönöz . A Pure Fashion program önuralomra, méltóságra, derűre tanít, amelyek segítségével még az igazán próbára tevő körülmények között is meg tudják tartani a lányok lelkük belső békéjét. Ez a sugárzó kedvesség és báj megszépít, gazdagít, méltóságot ad és igen vonzó a környezetünk számára.

Törekvések – Pure Fashion credo

A Pure Fashion modelljeiként hiszünk abban, hogy:
– meg kell őriznünk testünk és lelkünk tisztaságát és értékeit
– a fehérneműnk nem válhat a felsőruhánkká
– a testünk szent és megszentelt, és a ruházatunk nem mutathatja meg azt, aminek rejtve kell maradnia
– minden évszakban az erényesség a legfontosabb „viselet”
– az egészséghez és a jó közérzethez mindig hozzátartozik a tisztaság és a jól ápoltság
– támogatnunk kell azokat a kereskedőket, tervezőket és magazinokat, amelyek az erényes viselkedést hangsúlyozzák
– anélkül is csinosak lehetünk, hogy kihívóak lennénk
– az igazi modell: példakép a társadalom számára
– a ruházatunk üzenetet hordoz a környezetünk számára, és tükröznie kell méltóságunkat, amely abból fakad, hogy Isten gyermekei vagyunk
– elkezdhetjük megváltoztatni a világot a szívünk, a gondolkodásmódunk és a ruházatunk megváltoztatásával.

A Pure Fashion Hungary program logója egy pillangó, az egyszerű szépség jelképe. A pillangók nem agresszív módon hívják fel a figyelmet magukra. Színük, alakjuk, szárnyuk egyedi mintázata, és egyéniségük magához vonzza a szemlélő tekintetét. Kortól, nemtől, életkörülményektől függetlenül csodálatot, és elismerést váltanak ki. A pillangó olyan követendő stílust jelképez, amely nem a sokkoló, agresszív, vagy kihívó divathóbortot, hanem az Isten által nekünk ajándékozott, mindenkiben meglévő nyugodt, természetes szépséget hangsúlyozza.

Végezetül néhány vélemény, hogyan látják a Pure Fashion programot azok a lányok, akik az első évben abban részt vettek:

„Szerintem az a legfontosabb, hogy megmutassuk a világnak: a keresztény tini lányok nem visszamaradottak a divat terén, mégis megvan bennük a tartás. A divatmisszió által át tudjuk adni azokat az értékeket, amiket itt kapunk.” (Anna)

„Számomra a PF program legfontosabb célja, hogy megmutassuk a világnak: kereszténység nem arról szól, hogy beburkolózunk, elszürkülünk, hanem nyugodtan lehetünk divatosak, és vállalhatjuk a hitünket, mert ez nem ciki! ” (Zsuzsi)

„Nagyon fontos, hogy jól nézzünk ki, de az még fontosabb, hogy milyenek vagyunk belülről. A PF segít abban, hogy elfogadjuk magunkat olyannak, amilyenek vagyunk.” (Emília)

„Ha látják a többiek, hogy mi fontosnak tartjuk a PF által megmutatott értékeket, és büszkén tudunk a mai társadalomban eszerint élni, talán rájönnek, hogy ez az út vezet Istenhez…” (Noémi)

„Megtanuljuk, hogyan fejezzük ki a belső értékeinket az öltözködésünkkel, és hogyan teremtsünk testi-lelki harmóniát.” (Luca)

„Fontosnak tartom, hogy úgy tudjunk beilleszkedni a társadalomba, hogy közben mindig szem előtt tartsuk: Isten gyermekei vagyunk, és eközben igényesen, jól nézzünk ki.” (Eszter)

„Önbizalmat ad és ráébreszt arra, hogy el kell fogadnunk önmagunkat.” (Enikő)

„Szerintem az a legfontosabb, hogy megmutassuk az embereknek: azért, mert katolikusok vagyunk, még nem vagyunk unalmas emberek, akik zsákokban járnak. Attól, hogy hiszek Istenben, még követhetem a divatot, és sminkelhetem maga, hiszen én is csak egy kamaszlány vagyok…” (Emese)

„A legfontosabb szerintem a belsőnk és a külsőnk tökéletes összhangja. A szép külső mögött nagyon kiábrándító egy sivár lelkivilág. Belsőnket Istennel való kapcsolatunkkal ápolhatjuk megfelelően, és ebben is meg kell találni az egyensúlyt.” (Szidi)

„Megtanultam, hogy a divatos, csinos külső nem zárja ki Isten követését, és ez fordítva is igaz.” (Bogi)

Csizy Judit (Pure Fashion programfelelős)

Az eredeti, amerikai program honlapja:
www.purefashion.com

A divatmisszió magyar honlapja:
www.purefashion.hu

 
Gondold el, hogy minden újságért fizetni kell, mi is várjuk a te önkéntes adományodat, ha meg tudod engedni magadnak :-)
> a metropolita.hu NEM ENGEDÉLYEZ reklámokat
> vannak terveink új oldalak létrehozására: kifejezetten a papi hivatásról, illetve imakampány oldal, ahova beírhatjátok sürgős szándékokat és válaszhattok imaszándékot (hasonlóan az adományoldalakhoz..)
> EGYETLEN anyagi forrásunk a ti adományotok
Ft

Állítsd be mennyit szeretnél adományozni

Fizetési mód választása
Személyes adatok

Metropolita Egyesület
Nyilvántartási szám: 01-02-0016428
Adószám: 18876842-1-41
HUF Számlaszám: 10700598-69996096-51100005

Köszönjük adományozási szándékát

Metropolita Egyesület
1024 Budapest
Ezredes utca 13.

Összes adomány: 1500Ft

Hasonló bejegyzések

Egy válasz

Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.