Register
A password will be e-mailed to you.

A Pure Fashion mozgalom üzenete, hogy a fiatal lányok lehetnek nőiesek és divatosak, miközben tisztaságot és belső tartást sugároznak.

A program egyik célja, hogy a lányok megtanulják úgy összeválogatni a ruhatárukat, hogy az egyes darabok csinosak legyenek, mégsem kihívóak, provokatívak.

A divat életérzést jelent. A képzésben a lányok érzelmi, erkölcsi nevelése is folyik, illemtan-, és etikettoktatásban részesülnek, majd egy záró-divatbemutatón rövid zenés és táncos előadásokkal igyekszik kifejezésre juttatni ugyanezt a tiszta, mégis önbizalommal teljes hangulatot.

A „Pure Fashion Hungary” egy keresztény értékeken alapuló program, amely a 14 és 18 év közötti fiatal lányokat tanítja olyan életvitelre, melyben Isten gyermekeihez illő méltósággal élnek, tevékenykednek és öltözködnek. Magabiztos és hozzáértő vezető személyiségekké válnak, akik a tisztaság és a női méltóság erényeit élik meg családjukban, iskolájukban, és közösségeikben.

A Pure Fashion programot mindössze néhány család indította el az Egyesült Államokban nyolc évvel ezelőtt, ma már ugyanakkor fiatal lányok ezreit vonja be Amerika és Európa minden területéről. A Pure Fashion akkor kapott széles körben nyilvánosságot, amikor az első tini modellek egyike országos hírnévre tett szert azáltal, hogy a Today Show-ban és a CNN-ben nyilvánosságra került a Nordstrom áruházhoz intézett levele arról a panaszáról, hogy miért nincs választékuk egyszerű, nem kihívó és mégis divatos ruhákból a helyi üzletükben.

A program népszerűségét és hatását a tizenéves lányokra és családjaikra, jól mutatja, hogy azóta egyes áruházláncok külön Pure Fashion osztályt indítottak, hogy kielégíthessék a családok igényeit a program által meghatározott értékrendnek megfelelő ruházatok, kiegészítők, haj- és bőrápolási, valamint egyéb kozmetikai termékek tekintetében.

Nyolc hónapos képzési program keretében – amely magában foglalja nyilvánosság előtti beszéd, viselkedés és szociális érzékenység kérdéseit, a hajápolás és sminkelés művészetét, a személyes bemutatkozást, és még sok mást is – a Pure Fashion modellek (ahogyan a programban résztvevő lányokat hívjuk) megtanulják, mennyire fontos, hogy az életüket Isten akaratával összhangban éljék, és a szív, a gondolkodás és a test tisztaságán keresztül példaképekké váljanak. Ebben a felkészülésben Magyarországon is komoly szakemberek segítik, a program első évében, 8 iskola képviseletében résztvevő lányok munkáját. 

A program csúcspontját egy divatbemutató jelenti, olyan ruházatok felvonultatásával, amelyek csinosak, de nem kihívóak; divatosak, mégis ízlésesek. A divatbemutatónak alapvető célja, hogy közvetítse az egyszerűség, tisztaság, és méltóság üzenetét a résztvevők, a divatipar, és a szélesebb értelemben vett társadalom számára. A divatmisszió azon a szilárd hiten alapszik, mely szerint a kultúra megváltoztatható.

A Pure Fashion arra törekszik, hogy pozitív hatást gyakoroljon a divatiparra azáltal, hogy a fogyasztókat olyan ruhák és kiegészítők vásárlására ösztönzi, amelyek szépek és divatosak, mindemellett egyszerűek, és tisztelik a női méltóságot. Az nem baj, ha egy lány nőies akar lenni, és érdekli a divat, de nem muszály ehhez korunk sokszor kihívó, nihilista, vagy talán még közönségesnek is ható irányzatait és lelkületét követni. Mivel a lányok nem látnak mást, ez volt az egyetlen követendő példa előttük – eddig…! Mostantól van hova vinnünk őket!

A Pure Fashion új trendet alakított ki Amerikában az egyszerű, életkorral harmonizáló ruházat gyártásához és marketingjéhez, beleértve a nők méltóságát tisztelő, szexuálisan nem kihívó reklámokat. A divatipar vezetőiből hálózat épült ki, amely széles társadalmi rétegek számára ajánl követhető mintát.

Magyarországon is sok divatcég ért egyet törekvéseikkel és vezetőik tapasztalják az egyre erőteljesebben megjelenő vásárlói igényt a fenti szempontoknak megfelelő termékekre és ezért indulásunk óta, ilyen rövid idő alatt is komoly támogatók álltak programunk mellé.
A tiszta divatirányzatnak támogató cégeknek és Szőnyi Kingának köszönhetően a lányok vidám, fiatalos ruhákban, valódi modellként mozogtak a kifutón és a magyar szíveket megdobogtató, fantasztikus koreográfiákat adtak elő.

Meggyőződésünk, hogy az igazi szépségnek, az ápolt külső mellett, a tiszta, sugárzó szív is része kell, hogy legyen. A fiatalok a példamutatás, a stílus, a nagylelkűség, a bizalom és a tisztaság erényeinek megélésével válhatnak hitelesekké kortársaik körében és mindehhez a közösség és a szakemberek, valamint a huszonéves segítőlányok segítségével, a programban elsajátított ismeretek adják az erőt és a bátorságot.
A gálaesten bemutatott tánckoreográfiák, dalok és pantomim jelenet szintén arra hívták föl a figyelmet, hogy lehetséges a divatot tisztává, a tisztaságot pedig divattá tenni, ahogyan a magyar program –lányok által választott – szlogenje is kifejezi:

„Tiszta szív, tiszta divat!”

A divat természetesen valahol mindig a szépségről szól. A szépségről beszélve azonban, mai modern világunkban időnként nagyon különféle véleményekkel találkozunk azzal kapcsolatban, hogy mi is a szép.

A finomság és az elegancia nemcsak a tizenéves lányok, hanem minden korosztály számára tartást és bájt kölcsönöz . A Pure Fashion program önuralomra, méltóságra, derűre tanít, amelyek segítségével még az igazán próbára tevő körülmények között is meg tudják tartani a lányok lelkük belső békéjét. Ez a sugárzó kedvesség és báj megszépít, gazdagít, méltóságot ad és igen vonzó a környezetünk számára.

Törekvések – Pure Fashion credo

A Pure Fashion modelljeiként hiszünk abban, hogy:
– meg kell őriznünk testünk és lelkünk tisztaságát és értékeit
– a fehérneműnk nem válhat a felsőruhánkká
– a testünk szent és megszentelt, és a ruházatunk nem mutathatja meg azt, aminek rejtve kell maradnia
– minden évszakban az erényesség a legfontosabb „viselet”
– az egészséghez és a jó közérzethez mindig hozzátartozik a tisztaság és a jól ápoltság
– támogatnunk kell azokat a kereskedőket, tervezőket és magazinokat, amelyek az erényes viselkedést hangsúlyozzák
– anélkül is csinosak lehetünk, hogy kihívóak lennénk
– az igazi modell: példakép a társadalom számára
– a ruházatunk üzenetet hordoz a környezetünk számára, és tükröznie kell méltóságunkat, amely abból fakad, hogy Isten gyermekei vagyunk
– elkezdhetjük megváltoztatni a világot a szívünk, a gondolkodásmódunk és a ruházatunk megváltoztatásával.

A Pure Fashion Hungary program logója egy pillangó, az egyszerű szépség jelképe. A pillangók nem agresszív módon hívják fel a figyelmet magukra. Színük, alakjuk, szárnyuk egyedi mintázata, és egyéniségük magához vonzza a szemlélő tekintetét. Kortól, nemtől, életkörülményektől függetlenül csodálatot, és elismerést váltanak ki. A pillangó olyan követendő stílust jelképez, amely nem a sokkoló, agresszív, vagy kihívó divathóbortot, hanem az Isten által nekünk ajándékozott, mindenkiben meglévő nyugodt, természetes szépséget hangsúlyozza.

Végezetül néhány vélemény, hogyan látják a Pure Fashion programot azok a lányok, akik az első évben abban részt vettek:

„Szerintem az a legfontosabb, hogy megmutassuk a világnak: a keresztény tini lányok nem visszamaradottak a divat terén, mégis megvan bennük a tartás. A divatmisszió által át tudjuk adni azokat az értékeket, amiket itt kapunk.” (Anna)

„Számomra a PF program legfontosabb célja, hogy megmutassuk a világnak: kereszténység nem arról szól, hogy beburkolózunk, elszürkülünk, hanem nyugodtan lehetünk divatosak, és vállalhatjuk a hitünket, mert ez nem ciki! ” (Zsuzsi)

„Nagyon fontos, hogy jól nézzünk ki, de az még fontosabb, hogy milyenek vagyunk belülről. A PF segít abban, hogy elfogadjuk magunkat olyannak, amilyenek vagyunk.” (Emília)

„Ha látják a többiek, hogy mi fontosnak tartjuk a PF által megmutatott értékeket, és büszkén tudunk a mai társadalomban eszerint élni, talán rájönnek, hogy ez az út vezet Istenhez…” (Noémi)

„Megtanuljuk, hogyan fejezzük ki a belső értékeinket az öltözködésünkkel, és hogyan teremtsünk testi-lelki harmóniát.” (Luca)

„Fontosnak tartom, hogy úgy tudjunk beilleszkedni a társadalomba, hogy közben mindig szem előtt tartsuk: Isten gyermekei vagyunk, és eközben igényesen, jól nézzünk ki.” (Eszter)

„Önbizalmat ad és ráébreszt arra, hogy el kell fogadnunk önmagunkat.” (Enikő)

„Szerintem az a legfontosabb, hogy megmutassuk az embereknek: azért, mert katolikusok vagyunk, még nem vagyunk unalmas emberek, akik zsákokban járnak. Attól, hogy hiszek Istenben, még követhetem a divatot, és sminkelhetem maga, hiszen én is csak egy kamaszlány vagyok…” (Emese)

„A legfontosabb szerintem a belsőnk és a külsőnk tökéletes összhangja. A szép külső mögött nagyon kiábrándító egy sivár lelkivilág. Belsőnket Istennel való kapcsolatunkkal ápolhatjuk megfelelően, és ebben is meg kell találni az egyensúlyt.” (Szidi)

„Megtanultam, hogy a divatos, csinos külső nem zárja ki Isten követését, és ez fordítva is igaz.” (Bogi)

Csizy Judit (Pure Fashion programfelelős)

Az eredeti, amerikai program honlapja:
www.purefashion.com

A divatmisszió magyar honlapja:
www.purefashion.hu

* * *

Köszönjük, ha – bár kisebb összegű, de rendszeres – utalással segíted hittérítő munkánkat!

Etikus Adománygyűjtő Szervezet Logó
Evangelizálunk az online térben (Metropolita), evangelizálunk az utcán (Győztes Bárány Közösség), és mélyszegénységben élő családok között, akiket élelmiszerrel, tüzelővel és taníttatással segítünk (Nyitott Ajtók Misszió), valamint egyengetjük állami gondozott gyerekek sorsát (Legyél Nevelőszülő!).
Metropolita Egyesület 3600 Ózd, Pázmány utca 6.
Nyilvántartási szám: 01-02-0016428 I Adószám: 18876842-1-05
HUF Számlaszám: 10700598-69996096-51100005

Egy válasz

Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.