Register
A password will be e-mailed to you.

Ha nem vagyunk kifejezetten gazdagok, és nincs pénzünk Tunéziába menni, akkor maradjunk Rómánál.

Engem nagyon lehangol, amikor már teljesen biztos, hogy itt az ősz. Elő kell szedni a kabátot meg a többi undok hideg időhöz való kelléket. Nem tartom teljesen épelméjűnek azokat akik az ősz szépségén merengenek és áradoznak. Persze, biztos szépek a lombok, de reggel hideg van, nincs kedvem felkelni mert ahogy kinézek rögtön látom hogy minden csupa víz, sötét is van, a napnak már csak akkor van kedve sütni, amikor éppen az ablaktalan irodában vagyok. A Karácsony még olyan messze, hogy eszünkbe se jut várni, a nyári élmények meg már kezdenek abszurdnak tűnni. El se hiszem, hogy sátorban aludtunk, rövidnadrágban jártunk, és majd meghaltam egy jeges teáért! Most hasonló vágyakozással a Coldrex forróitalra szoktam gondolni.

Ilyenkor kell nagyon gyorsan délre utazni. Miért Rómába? Mert viszonylag olcsó, és 25-28 fok van, úgyhogy a gyanútlan utazó megsül ha nem visz magával rövidnadrágot. És mert Rómát nem ok nélkül nevezi az útikönyv minden városok anyjának. Aki járt már ott, az csak idézze fel, és egyből kedve lesz utazni. Aki meg nem járt, az induljon neki. Személyes tapasztalatom szerint egy extra 4-5 nap a nyárból 4-5 évet fiatalított rajtam, és újra energikusnak érzem magam. Az irodába visszatérve szomorú volt látni, hogy a kollégáim milyen sápadtak és enerváltak, mármint azok, akik csak annyira vannak éppen megfázva, hogy még be tudnak jönni dolgozni.

Miért olyan jó Róma? Mert gyönyörű, ősi, gazdag, és csupa történelem. Ami művészeti és kulturális tevékenységet itt műveltek, felfogni nem lehet, de mégis mindenben benne van, a hangulatban, a látványban, az érzésben amit érzünk az utcákat járva. És dél: mindenütt pálmafák, szökőkutak, teraszok, kis utcácskák, csupa zöld és növény minden. A jelen valahogy keveredik a 2000 évvel ezelőttivel, és mindazzal amit azóta létrehoztak, és leromboltak, és újjáépítettek, arra ismét ráépítettek, és ez mind ott van. És akkor nem szóltunk még a kereszténység jelenlétéről, ahol nem ókori emléket látunk, biztosan akad egy monumentális templom, sejtelmes félhomályban lélegzetelállító freskók, vagy mozaikok.

Viszont Róma olyan város, ahol legalább annyi kosz és graffiti van, mint Budapesten, csak valahogy mégsem olyan szürke minden. Nem tudok rá más szót, mint hogy elvarázsol, annyira más, annyival sugárzóbb és elevenebb ez a város, talán a beleivódott történelem, talán valami más miatt. Itt az embernek kedve lesz élni, és szerelmesnek lenni. Ha van gyerek, hagyjuk otthon. Ha nincs, Róma a megfelelő hely arra, hogy készítsünk egyet. Ha pedig szinglik vagyunk, hívjuk el egy barátunkat erre a cikkre hivatkozva. Jó lesz!

Tippek, és trükkök egy gyors római vakációhoz:

1. Fapados repülő
Rendeljük meg online a repülőjegyet egy fapados járatra, és fizessük ki kártyával. Így megspóroljuk az utazási iroda kezelési költségét, ami 2-3000 Ft szokott lenni. Reptéri illetékkel együtt kb 20.000 forintból meg lehet fordulni.
Mire vigyázzunk: Ha éjszaka érkezünk, elég bonyolult eljutni a szállásunkig. Előre tudakoljuk meg, milyen járművek járnak éjszaka. Ne aggódjunk, így is biztos, hogy el fogunk tévedni. Taxiba csak végső esetben szálljunk, mert ott is úgy működik, hogy a külföldieknek háromszor olyan drága minden

2. Szállás
Rómában drága a szállás, próbáljuk meg előzőleg lefoglalni ezt is az interneten keresztül. A legolcsóbb amit találtunk 25€/fő/éj kétágyas szobában. Megoldás lehet az apácák által üzemeltetett Szent István Ház is. Ha a belvárosban szeretnénk lakni, ezeknek az áraknak a háromszorosára számítsunk..

3. Étel

Aki már járt Olaszországban, tudhatja, hogy az olasz ételek tényleg ott a legfinomabbak. A fagylalt is fantasztikus, de egy lapátnyi 2€-nál kezdődik a legolcsóbb helyeken. Pizzát a legjobb kimérve venni élelmiszerboltokban vagy kisebb pizzériákban. Egy nagy, ovális alakú pizzából a kért méretű darabot levágják, és lemérik nekünk (jól értenek a mutogatásból). Egy klasszikus étteremben egy kerek pizza 10-12€-nál kezdődik, és számoljunk hozzá 10% borravalót is.
Mire vigyázzunk: a boltokban nem fognak átverni, de a kisebb éttermekben azonnal tripla árat mondanak, amikor látják, hogy egy gyanútlan turistával van dolguk. Ha a pizza kilója 15€-nál több, biztos hogy átvertek. Ami jó, hogy a kimért pizzánál semmi baj nem történik, ha nem fizetjük ki.

4. Ital

A cappuccino olcsóbb mint itthon, és sokkal finomabb. Keressük a nem turistarabló apróbb, helyiek által preferált kávézókat.
Mire vigyázzunk: Ha kiülünk a teraszra, 1-2€-val többe kerül ugyanaz a cappuccino, amit a pultnál állva 90 centért fogyaszthatunk. 3€-nál is többet fizettünk? Akkor vagy luxusszálló kávézójába tévedtünk, vagy átvertek.

5. Vásárlás
Meglepődve tapasztaltam, hogy a ruhák ugyanannyiba kerülnek, mint itthon, vagy olcsóbbak. Persze a nagy márkák ott is ugyanolyan drágák.
Mire vigyázzunk: Eszméletlen hamisítás folyik, mindent ellepnek a D&G, Gucci, Armani hamisítványok. Ha nagyon régóta vágyunk egy Vuitton tatyóra, most megvehetjük, gúlába rakva állnak minden sarkon, 10-15€-ért árulják darabját.

6. Városnézés, múzeumok, kiállítások
Rómában sok "kötelező" látnivaló van, és ezeket tényleg érdemes megnézni. Ne hagyjuk el Rómát úgy, hogy nem jártunk a Colosseumban, vagy nem poroztuk össze a lábunkat a Forum Romanum-on, és nem lettünk vizesek a Trevi kút mellett ácsorogva. És persze nézzük meg a Vatikánt, a Szent Péter Bazilikát, és a pápát. Hétfőnként a múzeumok zárva vannak, de ez a Vatikáni Múzeumra nem vonatkozik. Ezt sokan nem tudják, így hétfőn sokkal kisebb ott a tömeg. Ha váltunk potom 20€ körüli összegért egy Archeology Card-ot, azzal a Colosseum, Forum Romanum, Palatinus, és még jópár szép kőtár, fürdő, egyéb múzeum megnézhető. 25 éves kor alatt kedvezményes minden belépő. A sok 2000 éves kő után felüdülés lesz megnézni például egy Picasso vagy egy Jean Michel Basquiat kiállítást. A Picasso kiállítást az Il Vittoriano-ban tekinthetjük meg, míg a Basquiat kiállítást a Palazzo Ruspoli-ban.
Mire vigyázzunk: Szerezzünk egy jó útikönyvet, amit idén adtak ki, anélkül nem érdemes nekiindulni Rómának, mert minden sarkon valami érdekes látnivaló van, amit nem tudunk értékelni, ha nem tudjuk, mi az. A másik turistákat fenyegető veszély Rómában, az a szobor és antik rom mérgezés. A legérdeklődőbb ember sem tud sorozatban 3 csak antik szobrokat kiállító múzeumot végignézni, ugyanez vonatkozik három templom egymás utáni megtekintésére. A legszebb mennyezetfreskóktól is mérgezést lehet kapni, ha túl sokat nézünk meg egyszerre.

7. Közlekedés
Minden Rómába látogató turista felteszi magának a kérdést: "Hogyan sikerült ezeknek felépíteni egy birodalmat, ha a tömegközlekedést sem tudják rendesen megcsinálni?!" Viszont jó hír, hogy olcsóbb, mint nálunk. 1€ egy sima menetjegy, egy hetijegy pedig 16€.

Buszok: Az, hogy a közlekedés katasztrófa Rómában, egyáltalán nem túlzás. A buszok esetében örülhetünk, ha ki van írva a megállóban az adott busz száma, esetleg egy táblán az, hogy milyen megállói vannak. De hogy mikor indul, az teljes rejtély. A megállók táblái olyan magasak, hogy a buszból nem lehet látni a megálló nevét, így a vak véletlenre bízhatjuk, hogy hol szállunk le. Ha nem találjuk egy bizonyos jelzésű busz megállóját, megpróbálhatunk érdeklődni a helyiektől, de legvalószínűbb, hogy nem tudják, sőt angolul sem tudnak. Többször előfordult az is, hogy buszvezetőknél érdeklődtünk arról, hogy melyik busszal lehet eljutni ide vagy oda, remekül félretájékoztattak. Úgyhogy rendszerint egy fél órás utat másfél óra alatt sikerült megtenni a sötétben utazgatva különböző buszokon. Tehát ha lehetséges, válasszuk a metrót.

Vonatok: A közlekedés szíve a Termini, egy hatalmas állomás és shopping center egyben. A vonatok sokkal megbízhatóbbak, mint a busz, de azért itt is előfordul, hogy az információs tábla szerint a 3-as vágányról indul egy szerelvény, de ehelyett valójában a 8-asról. Próbáljunk érdeklődni a helyiektől, mást nem tehetünk.
Ellenőrök: Buszon és vonaton nem találkoztunk velük, a metróba pedig csak a jeggyel lehet bejutni. Jegyeket automatákból lehet venni, és újságárusoknál.

8. Mit ne?
– Hagyjuk ki a turistarabló vendéglőket és kiülős helyeket.
– Ne vegyünk hamisítvány Vuitton táskát barátainknak, mert ciki. Magunknak vehetünk persze!
– Ha a nyílt utcán csókolózunk a belvárosban, biztos, hogy egy szemtelen utcai rózsaárus félbeszakítja a tevékenységet, hogy megpróbáljon ránk sózni egy pár vörös rózsát. Romantikus sétálgatás közben pedig sorompóként nyújtják keresztbe előttünk, hogy kénytelenek legyünk megfogni, és akkor már fizethetünk is.
– Ha templomot tervezünk megnézni, ne legyünk térd fölé érő rövid nadrágban vagy szoknyában, illetve ujjatlanban, mivel akkor nem engednek be. Legjobb feltűrt szárú nadrágban lenni, aminek le lehet tűrni a szárát igény szerint, illetve legyen nálunk egy póló vagy pulcsi.

Nyaralj személyre szabott árajánlattal! Regisztrálj, és nyerj mellé egy wellness hétvégét is!

* * *

Köszönjük, ha – bár kisebb összegű, de rendszeres – utalással segíted hittérítő munkánkat!

Etikus Adománygyűjtő Szervezet Logó
Evangelizálunk az online térben (Metropolita), evangelizálunk az utcán (Győztes Bárány Közösség), és mélyszegénységben élő családok között, akiket élelmiszerrel, tüzelővel és taníttatással segítünk (Nyitott Ajtók Misszió), valamint egyengetjük állami gondozott gyerekek sorsát (Legyél Nevelőszülő!).
Metropolita Egyesület 3600 Ózd, Pázmány utca 6.
Nyilvántartási szám: 01-02-0016428 I Adószám: 18876842-1-05
HUF Számlaszám: 10700598-69996096-51100005

Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.